تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟

  • کد خبر: ۱۹۰۵۹۰
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی خوب یا بد؟
کارشناس صنعت خودرو تعارض منافع در صنعت خودروسازی کشور را یکی از مشکلات این صنعت دانست و گفت: تا زمانی که این مشکل حل نشود، خصوصی یا دولتی بودن، سودی به حال این صنعت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ابوالفضل خلخالی افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد.

وی گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل ۵ خودروساز بزرگ، دولتی هستند.

معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.

وی گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست.

خلخالی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->